četvrtak, 28. kolovoza 2008.








Ferrari

Ferrari je talijanska najpoznatija automobilska marka, postao je poznat po sportskim automobilima i svojim angažmanom u Formuli 1. Tvrtku je osnovao 1946. Enzo Ferrari, bivši vozač utrka i veliki zaljubljenik u automobile, danas Ferrari pripada automobilskom divu Fiat, sa sjedištem u Maranellu.

Povijest

Povijest tvornice seže do Scuderie Ferrari, momčadi koje je pod vodstvom Enza Ferrarija od 1929. do 1938. prilično uspješno učestvovala u automobilskim natjecanjima, posebno kao tvornička momčad Alfa Romeo. Već u to vrijeme se upotrebljavao danas poznati grb, propeti konjić Cavallino rampante.1940. Scuderia je preimenovana u Auto Avio Costruzioni Ferrari i preseljena u Maranello gdje je do danas zadržala svoje sjedište. Za vrijeme Drugog svjetskog rata 1944. u bombardiranju tvornica je potpuno uništena te je 1946. obnovljena. Prvi Ferrari proizveden je 1947. i to 125 C s 1.5-litrenim motorom V12 koncepcije.Poznati po ekskluzivnom dizajnu studija Pininfarina, postaju statusnim simbolom slavnih i bogatih, danas je nezamislivo da netko od imućnijih pripadnika društva u posjedu nema barem jedan primjerak ovog proizvođača. Pored Pininfarine za legendarni dizajn zaslužni su Scaglietti, Bertone i Vignale.Iako vozila Ferrarija krase prekrasan dizajn i visoka cijena, sama njihova pojava izaziva veliki interes ljudi čak i onih koji nisu ljubitelji automobila, ali ono što oduševljava prave ljubitelje su savršeni motori V8 i V12 koncepcije, a njihov je zvuk poput najljepše melodije za svaku automobilsku ludu.

Cavallino rampante (propeti konjić)

Crni propeti konjić na žutoj podlozi sa slovima S i F za "Scuderia Ferrari" poznati su zaštitni znak Ferrarija.Propeti konjić prvotno je bio zaštitni znak baruna Francesca Baracce, pilota talijanskih zračnih snaga u Prvom svjetskom ratu, koji je nakon 34 zračne pobjede srušen, te je ubrzo postao nacionalni heroj. Dao je oslikati konjića na svoj avion, pošto je njegova jedinica pripadala konjičkoj regimenti. Propetog konjića kao simbol na zastavi imala je i jedinica brata Enza Ferrarija, Dina Ferrarija, koji se borio i poginuo u Prvom svjetskom ratu.1923. godine Enzo Ferrari pobjeđuje na utrci u Ravenni te tamo sreće majku baruna Baracce koja mu dopušta da koristi konjića na svojem grbu, no svejedno sve do 1932. Scuderia se služi Alfinim znakom i tek te godine u belgijskom Spa počinje koristiti svoj znak. Žutu podlogu dodao je sam Enzo, a ona simbolizira boju njegovog rodnog grada Modene koji je u to vrijeme bio i sjedište tvrtke, često se tvrdi da žuta boja simbolizira suncokret koji je kao cvijet Enzo volio.Konjića je svojevremeno koristio i Fabio Taglionis, vlasnik i osnivač Ducatija, pošto je njegov otac bio prijatelj s barunom Baraccom i letio u njegovoj jedinici. Nakon što je Ferrari postao slavan, konjić nestaje kao znak Ducatija i pretpostavlja se da su se ta dva proizvođača dogovorila oko prava korištenja.Propeti konjić je danas zaštićeni znak Ferrarija.

Galerija fotografija

Nema komentara: